بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است
سرخط خبرها

به افتخار دختران مشهدالرضا؛ همراه با آرزو‌های دختران مشهدی برای شهر امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۰۸۸۲
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
به افتخار دختران مشهدالرضا؛ همراه با آرزو‌های دختران مشهدی برای شهر امام رضا (ع)
برای دختران کشور ما، روز تولد حضرت فاطمه‌معصومه (س)، خواهر گرامی و محبوب امام‌رضا (ع)، به‌عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است. ازاین‌رو روز دختر بهانه‌ای شد تا به سراغ تنی چند از دختران مشهد برویم و از آرزو‌ها و خواسته‌هایشان برای شهر امام‌مهربانی‌ها بشنویم.

هانیه فیاض | شهرآرانیوز؛ نهال اسلام زمانی جوانه زد که مردمان روزگار جاهلیت ارزشی برای زن و دختر قائل نبودند؛ ازاین‌رو یکی از اهداف اساسی رسالت پیامبر اعظم (ص)، تغییر پندار‌های نادرست و توجه دادن همگان به جایگاه والای زنان و دختران در جامعه بود. طولی نکشید که این تلاش فرهنگی به بار نشست و رشد کرد تا دختران و زنان از نقش‌آفرینان اصلی جامعه امروز ما باشند.

برای دختران کشور ما، روز تولد حضرت فاطمه‌معصومه (س)، خواهر گرامی و محبوب امام‌رضا (ع)، به‌عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است. ازاین‌رو روز دختر بهانه‌ای شد تا به سراغ تنی چند از دختران مشهد برویم و از آرزو‌ها و خواسته‌هایشان برای شهر امام‌مهربانی‌ها بشنویم.

مشهد شهری باشد که شهروندان قوی پرورش دهد

مینا باقری | ۱۷ ساله
داور و مربی کیک بوکسینگ

من به صورت حرفه‌ای در ورزش کیک بوکسینگ فعالیت می‌کنم و برای مشهد یک آرزوی ورزشی دارم؛ به عقیده من مشهد می‌تواند به دخترانش قوی بودن را آموزش و هدیه بدهد. این به معنای بد بودن فضای مشهد نیست به آن معناست که مشهد شهری است که شهروندان قوی پرورش می‌دهد. اگر زمینه حضور در برخی ورزش‌ها برای بانوان مشهدی بیشتر شود، به طور حتم شهر بهتری خواهیم داشت. دختران قوی امروز مادران قوی فردا هستند؛ بنابراین دوست دارم باشگاه‌های ورزشی بیشتری در شهر ایجاد شود تا دختران مشهدی در این حوزه هم بیش ازپیش بدرخشند.

مشهد و آموزش یکسان برای همه

فاطمه صمدی|۱۸ ساله
دانش آموز مقطع دوازدهم رشته انسانی

من به عنوان دانش آموز در دو ناحیه ۱ و ۶ آموزش وپرورش درس خوانده ام و در طول تحصیلم متوجه تبعیض‌های بسیاری در نوع تدریس و حتی رفتار‌های کادر آموزشی در مدارس این دو منطقه شده ام. متأسفانه وقتی دانش آموزی در مناطق حاشیه‌ای شهر درس می‌خواند، در حوزه آموزشی و اخلاقی توجه کمتری به او می‌شود و گویا از حداقل‌ها هم برخوردار نیست.

آرزو دارم مشهد شهری باشد که این فاصله و شکاف طبقاتی را نداشته باشد. دوست دارم مسئولان آموزشی این شهر میان دانش آموزان در نواحی مختلف تفاوتی قائل نشوند و نحوه آموزش برای همه یکسان باشد. از طرفی من یک دختر انقلابی ام و دوست ندارم به خاطر پوشش و حجابی که دارم مرا سرزنش کنند.‌ای کاش زیرساخت‌های شهر مشهد برای این موضوعات فراهم و فرهنگ سازی شود که همه یاد بگیریم به عقیده هم احترام بگذاریم و فارغ از نوع پوشش یکدیگر در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کنیم و مراوده داشته باشیم.

مشهد هم مثل بچه هایش به روز باشد

فرزانه فیاض|۱۷ ساله
دانش آموز مقطع یازدهم رشته تجربی

مشهد ظرفیت‌های تاریخی خوبی دارد، ولی متأسفانه از بسیاری از آن‌ها استفاده نمی‌شود. خیلی از نوجوانان و جوانان مشهدی از تاریخ و قدمت شهر مشهد، بنا‌های تاریخی آن و پژوهش سرا‌های علمی موجود در آن اطلاعاتی ندارند یا حتی نمی‌دانند که چنین اماکنی در مشهد وجود دارد. من دوست دارم مشهد شهری باشد که همه دختران و پسرانش آن را بشناسند. آرزوی دیگرم برای مشهد ورزشی است.

خود من مدت هاست که علاوه بر شنا و فوتسال در رشته ورزشی اسکیت فعالیت می‌کنم. خوشبختانه استخر‌های متعدد و چندین سالن ورزشی فوتسال در مشهد وجود دارد و دختران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، اما برای ورزش‌های جدیدی، چون ورزش اسکیت، فضا‌های تخصصی نداریم. نسل امروز مشهد دوست دارد که این ورزش‌های جدید را هم تجربه کند؛ برای همین دوست دارم مشهد هم مثل بچه هایش به روز باشد.

برای مشهد آرزوی یک نسل معنوی سازنده دارم

حدیثه سادات حسینی|۱۸ ساله
فعال در حوزه تولید محتوا و گویندگی

همان طور که می‌دانید مشهد پایتخت معنوی ایران است و حسنش این است که مردمانش، اما م رضا (ع) را دارند. اما اگر از همین مردم درباره امام مهربانی‌ها و زندگی نامه ایشان پرسیده شود، شاید کسان زیادی درباره آن ندانند. متأسفانه علاوه بر اینکه سرانه مطالعه در کشور ما خیلی کم است، رسانه‌ها و تبلیغات هم بسیار ضعیف عمل می‌کنند. این وضعیت در مشهد بغرنج‌تر است.

مشهد هیچ رسانه قوی‌ای ندارد که زندگی نامه امام رضا (ع) را دقیق، شیوا و با زبانی شیرین در اختیار مخاطبان قرار دهد تا هم مردم جذب آن شوند و هم بیشتر بدانند. آرزو دارم مشهد روزی صاحب رسانه‌ای باشد که بتواند این رسالت را برایش به درستی انجام دهد. نکته بعدی که سبب شده است ذهن من درگیرش شود، این است که دوست دارم تشکل ها، انتشارات مختلف، گروه‌ها و پویش‌های هم عقیده و مذهبی در مشهد یکی شوند. گروه‌های بسیاری وجود دارند که جداگانه درباره کتاب، دین، خدا و احکام دور هم جمع می‌شوند و به تبادل نظرات مختلف می‌پردازند، اما در نهایت نتایج مثبت آن کمتر دیده می‌شود.

درست است که افراد حاضر در تشکل‌ها -تحت آموزش‌هایی که می‌بینند- به مرورزمان صاحب نظر و کامل هم می‌شوند، اما به نظر می‌رسد این اطلاعات و نظرات باید ترویج داده شود تا دیگران هم آموزش ببینند و در این راستا کم و کاستی‌های نظرات قبلی نیز برطرف شود. اگر گروه‌ها یکپارچه شوند و با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند، به گروه بزرگ تری تبدیل می‌شوند که می‌توانند تأثیرگذارتر باشند و مخاطبان بیشتری جذب کنند. نوجوانان و جوانان مشهدی برای اینکه بتوانند این شهر مذهبی را معنوی‌تر کنند، باید خودشان رشد کنند؛ پس نیاز است این زیرساخت برای پرورش یک نسل معنوی فراهم شود.
برای مشهد آرزوی یک نسل معنوی سازنده دارم.

مشهد همه حقوق شهروندی مردمانش را فراهم کند

ریحانه سادات ابراهیمی|۲۲ ساله
کارشناس مددکاری اجتماعی

دختران این دوره اغلب به درس خواندن و پیشرفت تحصیلی تمایل دارند، دلشان می‌خواهد زبان دوم خود را تقویت کنند، در رشته‌ای ورزشی مهارت داشته باشند، رانندگی بیاموزند، در اجتماع حضور یابند و شغل خوبی داشته باشند. همه این موارد حق طبیعی دختران سرزمینم است؛ بنابراین باید امینت و فضای شهرشان طوری تأمین شود که امکان فعالیت آن‌ها در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد.

به عنوان یک شهروند مشهدی آرزو دارم که مشهد همه حقوق شهروندی مردمانش را فراهم کند. متأسفانه در برابر حقوق طبیعی بانوان سلیقه‌ای رفتار می‌شود؛ سلیقه‌ای که در بسیاری از موارد چهره مذهبی شهر را هم مخدوش می‌کند. خیلی از دوستان و همسالان من پوشش مذهبی مناسبی دارند و دلشان می‌خواهد با احترام به عرف و شرع، فعالیت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته باشند. دوست دارم مشهد شهری باشد که همچون همیشه تاریخ زمینه فعالیت همه را از هر قشر و گروهی فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->